18 אוגוסט 2018 ז' אלול תשע"ח
עדכון אחרון:  29.05.2018 

תרומת ביצית - תנאי הזכאות

מיועד לנשים שאינן מסוגלות לייצר ביציות איכותיות בעצמן. בתהליך שואבים
ביציות מתורמת, מפרים אותן ומחדירים אותן לרחמה של הנתרמת.
עדכון אחרון:  29.05.2018 

זכויות חברות מכבי כסף

לבעלות מכבי כסף אין זכאות מיוחדת. זכאותן היא בהתאם לסל הבסיסי של מכבי.

הזכאות

טיפול הפריה לנשים שטרם מלאו להן 54 שנים המבקשות להביא ילד ראשון או שני וקיבלו אישור רפואי לביצוע הליך הפרייה באמצעות תרומת ביצית מאישה אחרת (מתורמת מישראל בלבד).
זכאות זו ניתנת גם במסלול של הליך פונדקאות בו קיים אישור רפואי חתום על ידי רופא מומחה שהוסמך להנפיק אישור כזה, כי האישה אינה יכולה להרות או שהריון מסוכן לה.
חברת מכבי שהיא האם המיועדת, זכאית לתרומת ביצית מתורמת. ביצית זו תופרה בהליך הפרייה חוץ גופי (IVF) ותושתל בגופה של פונדקאית.
האם המיועדת היא זו הזכאית לכלל ההליך גם אם התורמת או הפונדקאית אינן חברות מכבי.
  • המימון מהסל הוא לטיפול ההפריה בלבד ולא עבור הביצית! 


עלות

יגבה היטל רבעוני  בגובה 34 ₪. התשלום יתבצע פעם אחת עבור כל הביקורים ב-90 הימים שאחריו.

היכן

בבתי חולים ציבוריים.

הנחיות ומידע

  • מימוש הזכאות מותנה באישור מקדים ממכבי.
  • תרופות פריון:
    1. במסגרת התהליך על הנתרמת ליטול תרופות פריון.
    2. בעבור התרופות דקפקטיל, ציטרוטייד ואורלוטראן בלבד תקבל הנתרמת מרשם מרופא פריון לצורך טיפול בתרומת ביצית בחו"ל.
    3. את התרופות ניתן לרכוש במכבי פארם לאחר קבלת התחייבות.
 

מימוש הזכאות

  • טיפולי הפריה באמצעות תרומת ביצית:
    תהליך קבלת אישור לטיפולים:
    1. פתיחת תיק בפעם הראשונה בבית החולים - והפקת טופס התחייבות לבדיקת הרופא.
      הזמנת התחייבויות במכבי אונליין (משתמשים רשומים בלבד)
      בקשת התחייבויות - הדרכה שלב אחר שלב >>
    2. להתחלת הטיפול: נדרשת המטופלת לפנות לרופא מורשה פריון. הרופא ימלא טפסים ייעודיים הנמצאים ברשותו ויעביר ישירות למרכז אישורי פריון את הבקשה.
    3. להמשך טיפול: הרופא ימלא טופס המשך טיפול ('נספח ג') ויעבירו ישירות למרכז אישורי פריון.
    4. תשובה תימסר למטופלת על ידי רופא מורשה הפריון.
    5. ניתן לעקוב אחר סטטוס הטיפול בבקשה באתר מכבי Online, או במסרונים שישלחו למטופלת. 
כל האמור לעיל כפוף לתקנון שירותי הבריאות במכבי כסף. לקריאת התקנון >
לא מצאתם פתרון? פנו אלינו