מה כדאי לאכול בזמן צפייה במשחק?

עדכון אחרון 18.06.26

איך ליהנות מהפיצה, הבירה והפיצוחים – בלי להרגיש כבדים בסיום המשחק

 

בואו נודה באמת, מעטים האוהדים שפותחים ערב מונדיאל עם קערת ברוקולי.

 

פיצוחים, פיצה, בירה, המבורגר, חטיפים ומתוקים הם חלק בלתי נפרד מחוויית הצפייה של רבים מאיתנו ואין באמת סיבה לוותר עליהם.

השאלה היא לא אם לאכול – אלא איך ליהנות מהמשחק בלי לסיים אותו בתחושת כבדות, נפיחות או עייפות.

למה אנחנו אוכלים יותר בזמן משחק?

כשאנחנו מרוכזים במסך, אנחנו פחות קשובים לתחושת השובע שלנו.

 

במקום לאכול כשאנחנו רעבים ולהפסיק כשאנחנו שבעים, אנחנו נוטים "לנשנש על הדרך". לפעמים המשחק נגמר ורק אז אנחנו מגלים שהקערה התרוקנה מזמן.

 

זו תופעה מוכרת שנקראת אכילה לא מודעת – אכילה שמתרחשת בזמן שהקשב שלנו נמצא במקום אחר.

 

פיצוחים כן, אבל בשליטה

פיצוחים הם חלק בלתי נפרד מערב כדורגל ישראלי. הם מכילים שומנים טובים ורכיבים תזונתיים חשובים, אבל כאשר מדובר בפיצוחים קלויים ומומלחים בכמויות גדולות, אנחנו עלולים לצרוך הרבה מאוד מלח בלי לשים לב.

 

ההמלצה להפחית צריכת מלח כחלק משמירה על בריאות הלב וכלי הדם.

 

הפתרון?

 

להעביר את הפיצוחים לקערה קטנה במקום לאכול ישירות מהשקית.

 

ומה לגבי הבירה?

בירה קרה מול המשחק היא מבחינת רבים חלק מהטקס, אבל אלכוהול עלול להגביר תחושת צמא ולהוביל לעיתים לאכילה מוגברת.לכן מומלץ לשלב גם שתיית מים לאורך הערב, במיוחד בימים חמים.

 

פיצה או המבורגר? לא חייבים לבחור

אם כבר הזמנתם פיצה או המבורגר, אין צורך ברגשות אשם, אפשר פשוט לאזן:

    • להתחיל עם סלט או ירקות חתוכים.
    • להוסיף ירקות למנה.
    • לבחור מים לצד המשקה.

 

הטריק של המחצית

אם יש טיפ אחד ששווה לקחת מהמונדיאל, זה זה:
במחצית קמים, קחו כמה דקות של הליכה בבית, שתו מים, התמתחו, כך הגוף שלכם ירגיש את ההבדל הרבה לפני שריקת הסיום.

 

השורה התחתונה

המונדיאל הוא חגיגה, וחגיגות נועדו גם ליהנות מהאוכל.

 

המטרה היא לא להפוך את ערב המשחק לשיעור בתזונה, אלא למצוא את האיזון שמאפשר ליהנות גם מהמשחק וגם מההרגשה שאחריו.

 

כי הניצחון האמיתי הוא לקום מהספה בסיום המשחק ולהרגיש טוב גם למחרת בבוקר.