השריקה נשמעת, המשחק מתחיל, ואתם מתיישבים על הספה.
90 דקות אחר כך – ואולי אפילו אחרי הארכה ופנדלים – אתם מגלים שכמעט לא זזתם.
הבעיה היא שלא רק אוהדי כדורגל עושים את זה. רובנו מבלים שעות רבות בישיבה במהלך היום: בעבודה, ברכב, מול הטלוויזיה או הטלפון. דווקא בגלל זה, גם הפסקות תנועה קצרות יכולות לעשות הבדל.
למה הגוף אוהב שנזוז?
פעילות גופנית היא אחד הדברים החשובים ביותר לשמירה על הבריאות. היא מסייעת לבריאות הלב, מסייעת בשמירה על משקל תקין, תורמת למצב הרוח ומסייעת להפחית את ההשפעות של ישיבה ממושכת.
החדשות הטובות? לא חייבים לצאת עכשיו לריצה של 10 קילומטרים.
גם תנועה קצרה במהלך היום נחשבת.
המחצית היא ההזדמנות שלכם
במקום להעביר את כל המחצית בגלילה בטלפון:
- קומו להליכה קצרה בבית.
- עלו וירדו כמה מדרגות.
- התמתחו.
- מלאו בקבוק מים.
- עשו כמה דקות של תנועה לפני שחוזרים למסך.
לפעמים שתי דקות של תנועה עדיפות על אפס דקות (או גולים...)
הופכים את המשחק לאימון קטן
רוצים להוסיף קצת עניין?
אפשר לקבוע חוקי בית:
- כל גול = לעשות סיבוב בבית.
- כרטיס צהוב = לעשות 10 סקוואטים.
- מחצית = לקום מהספה
- פנדלים = לעשות מתיחות
לא מדובר באימון מקצועי, אלא בדרך קלילה לשלב עוד קצת תנועה בערב צפייה.
השורה התחתונה
לא צריך לבחור בין כדורגל לבין אורח חיים פעיל.
אפשר ליהנות מהמשחק, מהשערים ומהדרמה של הדקה ה־90, ובמקביל למצוא כמה הזדמנויות קטנות לזוז יותר.
כי גם אם השחקנים רצים על המגרש, זה לא אומר שאנחנו חייבים להישאר דבוקים לספה לאורך כל המשחק.