אביזרי שיקום וניידות במכבי

עדכון אחרון 01.04.24

עושים הכל כדי שיתאים

 

החל מתאריך 1.4.2024, חברי מכבי עם נכות קבועה, הזקוקים לאביזרי שיקום וניידות, יוכלו לפנות ישירות למכבי לביצוע תהליך התאמת האביזרים ורכישתם.

 

שירות זה, שעד היום נוהל מול משרד הבריאות, יבוצע מעתה מול קופת חולים מכבי.

 

הגשת הבקשה למכבי, ללא צורך בהפניה, תיעשה בערוצים הבאים:

    • באתר מכבי Online או באפליקציית מכבי

להדרכה על הגשת בקשה לאביזרי שיקום וניידות >

 

אביזרים שניתן להגיש בקשה עבורם בשירות זה:

אביזרי ניידות לאנשים עם נכות קבועה

הליכונים ומקלות הליכה

כיסא גלגלים לשירותים ורחצה/ מתקן רחצה

מנוף ביתי

זחליל עולה מדרגות נייד

מזרן למניעת פצעי לחץ

מערכת ישיבה (אינסרט)

טיולון (BUGGY)

כרית לכיסא גלגלים להפחתת הסיכון לפצעי לחץ

קביים קנדיות

כיסא גלגלים ידני

מיטה סיעודית ומזרן

עמידון לילדים ונוער עד גיל 21

כיסא גלגלים ממונע

רולטור

הליכונים ומקלות הליכה

כיסא גלגלים לשירותים ורחצה/ מתקן רחצה

מנוף ביתי

זחליל עולה מדרגות נייד

מזרן למניעת פצעי לחץ

מערכת ישיבה (אינסרט)

טיולון (BUGGY)

כרית לכיסא גלגלים להפחתת הסיכון לפצעי לחץ

קביים קנדיות

כיסא גלגלים ידני

מיטה סיעודית ומזרן

עמידון לילדים ונוער עד גיל 21

כיסא גלגלים ממונע

רולטור

תותבות (פרוטזות)

תותבות עיניים

כל מה שצריך לדעת על רכישת אביזרי שיקום וניידות דרך מכבי

הגשת הבקשה הראשונית לאישור קבלת אביזר יכולה להתבצע במספר ערוצים:

 

 

להדרכה המלאה על הגשת הבקשה באתר מכבי Online או אפליקציית מכבי >

יש להעביר בקשה אחת ולפרט מהם האביזרים הנדרשים.

  1. עליכם להגיש בקשה לקבלת אביזר שיקום וניידות (אין צורך בהפניית רופא/ה).
  2. פיזיותרפיסט/ית או מרפא/ה בעיסוק מטעם מכבי ייצור עמכם קשר תוך 5 ימי עבודה, יבצע הערכה ויעביר המלצה לאביזר המתאים.
  3. אישור לאביזר יישלח אליכם במסרון לטלפון הנייד המעודכן במכבי, תוך 25 ימי עבודה מרגע הגשת הבקשה.
    (לתשומת ליבכם, בתקופת המעבר ובמקרים מורכבים, זמני המענה עלולים להתארך).
  4. עליכם לפנות לאחד הספקים המופיעים בהודעה, לקבלת האביזר וביצוע ההזמנה.
  5. הספק יספק את האביזר לביתכם, ללא דמי משלוח, תוך 10 ימי עבודה וידריך אתכם כיצד להשתמש בו (במקרים מורכבים ייתכן שזמן האספקה יתארך).

 

* נפגעי תאונות עבודה המוכרים על ידי הביטוח הלאומי, המבקשים ציוד שיקום וניידות, יטופלו במסגרת זכאות נפגעי עבודה >

 

להגשת הבקשה אין צורך בהפניית רופא/ה או מסמכים אחרים.  

    • אם האישור בתוקף, עליך לגשת לאחד הספקים המופיעים באישור ממשרד הבריאות ולהזמין את האביזר.
    • אם האישור אינו בתוקף, יש להגיש בקשה חדשה למכבי, בצירוף האישור ממשרד הבריאות. אנו נסב את האישור לספקים שבהסכם עם מכבי. בתום הטיפול בבקשה, יישלח אליך מסרון לנייד עם הנחיות לגבי מימוש האישור מול ספקי מכבי.

עד קבלת האביזר ניתן לפנות לעמותה המשאילה אביזרים לדוגמה: יד שרה (6444*), עזר מציון (2236*), עזרה למרפא (03-5777028)

    • באתר מכבי Online - במסך "החזרים, אישורים והתחייבויות"
    • באפליקציית מכבי - בלחיצה על הבועה הסגולה: "החזרים, אישורים והתחייבויות"

זמן הטיפול בבקשה הוא עד 25 ימי עבודה (במקרים מורכבים זמני המענה עלולים להתארך).

אספקת האביזר - תוך 10 ימי עבודה מיום פנייתכם לספק.

בהתאם לנוהלי משרד הבריאות, ישנה השתתפות עצמית קבועה לכל אביזר. יחד עם זאת קיימים קריטריונים קבועים שבהם יש זכאות לפטור מהשתתפות עצמית. למידע על פטור מהשתתפות עצמית לאנשים עם נכות קבועה >

 

חלק מהאביזרים ניתן לשדרג בתוספת תשלום וללא קבלת החזר ממכבי.

    • השדרוג יהיה מתוך הדגמים המאושרים על ידי מכבי, ויינתן אצל הספקים המופיעים במכתב התשובה.
    • בתום השימוש יש להחזיר את האביזר לספק, גם אם שודרג.

האביזרים בכללותם מיועדים לשימוש של מספר שנים.

הצורך בהחלפת אביזר ייקבע על ידי גורם רפואי מקצועי (רופא או פיזיותרפיסט) או על ידי הספק. 

לא יינתן החזר על אביזרים או מכשירים שנקנו שלא דרך הספקים שבהסכם או שאינם נכללים תחת סוג האביזר, במק"ט שאושר.

אישור לאביזר יישלח אליכם במסרון לטלפון הנייד המעודכן במכבי, תוך 24 ימי עבודה מרגע הגשת הבקשה.
(לתשומת ליבכם, בתקופת המעבר ובמקרים מורכבים, זמני המענה עלולים להתארך).

 

עבור כל אביזר שהומלץ יישלח מסרון נפרד (ייתכן במועדים שונים).

 

בנוסף, האישור יופיע גם באזור האישי שלכם באתר מכבי Online.

 

כמו כן, ניתן להפיק אותו בעמדות השירות העצמי במרכזים הרפואיים של מכבי או לפנות למשרד המרכז הרפואי.

כן, ניתן לקחת את האביזר ל-7 ימי ניסיון.

אם האביזר אינו מתאים, ניתן לפנות ישירות לספק תוך 7 ימים מקבלת האביזר.

האביזרים באחריות הספק. יש לפנות ישירות לספק שממנו קיבלת את האביזר. 

האביזר ניתן בהשאלה. במקרה של פטירה, מעבר למוסד סיעודי או קבלת אביזר חדש, הספק יצור קשר לאיסוף האביזר. לחילופין, יש ליצור קשר ישירות עם הספק על מנת להחזיר את האביזר.

 

אביזרים שלא צריך להחזיר בסוף השימוש:

    • מזרן למיטה חשמלית
    • מזרן וכרית להפחתת הסיכון לפצעי לחץ
    • קביים
    • מקלות הליכה
    • אינסרט מערכת ישיבה לכיסא גלגלים

במקרה של דחייה, יישלח מסרון עם מכתב ובו תפורט סיבת הדחייה.

פרטים לאן לפנות להגשת ערעור יועברו במכתב התשובה.

כל המידע מופיע באתר מכבי:


בשאלות נוספות ניתן לפנות למוקד השירות של מכבי בטלפון: 3555* או למרכז הרפואי. לאיתור מרכז רפואי >