26 אפריל 2024 י"ח ניסן תשפ"ד

שבוע 7 להריון

מלאי את תאריך הווסת האחרונה וגלי מתי צפויה הלידה, באיזה שבוע את ובאילו תאריכים כדאי לך לבצע את הבדיקות המומלצות 

היום הראשון של הוסת האחרונה:  תאריך לידה משוער:     שבוע הריון משוער:     התאריך שהזנתם אינו סביר

מראה העובר

התפתחות העובר בשבוע השביעי

השבוע יתפתחו כפות הידיים והרגליים מניצני הרגליים והידיים המתפתחים. בשלב זה, אברי העובר דומים מעט לסנפירים, או משוטים קטנים, ועדיין ניתן להבחין בזנב קטן הבולט בגבו של העובר, מעצם הזנב. זנב זה יעלם בתוך מספר שבועות. מאז השבוע האחרון, הכפיל העובר את אורכו, וכעת אורכו כ- 1.5 סנטימטרים.

מעל ארובות העיניים מתחילים להיווצר קפלים שיהפכו בעתיד לעפעפיים, וניתן כבר להבחין גם בקצה האף, ובכלי דם זעירים מתחת לעור השקוף של העובר. שני חצאי המוח ממשיכים להתפתח, ובכבד החל יצור של כדוריות דם אדומות, שימשך עד אשר מח העצם ייווצר ויבשיל, והכדוריות ייוצרו בו. בשבוע זה ניתן כבר להבחין בלבלב, בתוספתן (אפנדיציט), ובמעיים המתפתחים. חבל הטבור בשל בשלב זה, ומעביר חמצן ומוצרי מזון אל ומאת העובר, דרך שלושת כלי הדם שבו.

האם בשבוע השביעי

במהלך חמשת השבועות האחרונים, רחמך הכפיל את גודלו, ולוחץ על מערכת העיכול. בשל כך, את עלולה לחוש קושי בשעת האכילה, ואף לסבול מתחושה של בחילה.

בעקבות ההריון, נפח הדם בגופך עולה בכ-10%, וכך גם כמות הנוזלים המטופלת בכליות. לכך, את עלולה לחוש צורך מוגבר במתן שתן. לקראת סוף ההריון, נפח הדם בגופך יעלה בכ- 40%-45 לעומת הנפח הרגיל, לפני ההריון. נפח הדם עולה כדי לתת מענה לצורכי העובר המתפתח. ככל שרחמך גדל, הלחץ על שלפוחית השתן עולה, ולכן את עלולה לרוץ יותר לשרותים.

אצל כמחצית מהנשים ההרות החשות בחילה במהלך השליש הראשון של ההריון, הבחילה תחלוף לגמרי לקראת השבוע ה- 14. שאר הנשים, בדרך כלל, יחושו שיפור בתחושה לקראת השבוע ה- 16.

הצורך במתן שתן מוגבר ילווה אותך במהלך כל ההריון.

לקראת סוף השבוע השביעי, כדאי לבצע בדיקת אולטרא סאונד, על מנת לקבוע את גיל ההריון, מיקומו (בתוך או מחוץ לרחם), וכן להבחין בליבו הפועם של העובר.

 לשבוע השישי להריון   לשבוע השמיני להריון