28 אפריל 2024 כ' ניסן תשפ"ד

תחילת ההריון - ביוץ והפריה

מלאי את תאריך הווסת האחרונה וגלי מתי צפויה הלידה, באיזה שבוע את ובאילו תאריכים כדאי לך לבצע את הבדיקות המומלצות 

היום הראשון של הוסת האחרונה:  תאריך לידה משוער:     שבוע הריון משוער:     התאריך שהזנתם אינו סביר

טיפוח ופינוק במהלך הריון

אמבטיות חמות ושהיה בג'קוזי

טרם הוכח שחום גבוה גורם נזק לעובר, אבל מומלץ להימנע מאמבטיות חמות, מרחצאות מים חמים, ושהיה בג'קוזי במהלך ההריון, ובפרט בשליש הראשון, מאחר שנמצא קשר בין אמבטיות חמות (מים בטמפרטורה של 39 o צלזיוס) והופעת מומים במערכת העצבים המרכזית של העובר. לכן, במהלך ההריון מומלץ להסתפק במקלחות.

מסאז' וטיפולים מפנקים אחרים

מאחר שחלק מהטיפולים המשלימים, כמו רפלקסולוגיה, עלולים דוקא להשרות צירים ולגרום ללידה מוקדמת, חושב שבמידה שתחליטי על מסאז'ים דוקא במהלך ההריון, תפני אל מומחים בטיפול בנשים בהריון. ככלל, רוב הטיפולים והמסאז'ים מומלצים לאחר שבוע 24 להריון.

צבע בשיער, לק בציפורניים, שעווה ברגליים – אסור או מותר?

אף מחקר רפואי אינו אוסר על טיפוח גופך במהלך ההריון.
טרם נמצא כי לצבע לשיער השפעות שליליות על העובר, מאחר שממילא רק כמויות מועטות מהצבע מגיעות לקרקפת האם עצמה. הבעיה העיקרית בנושא צבע לשיער הוא הריח. במהלך ההריון את עלולה לחוש רגישות מוגברת לריחות, וריחם החריף של החומרים הכימיים בצבעי השיער עלול להפריע לך במיוחד. לכן מומלץ אוורור מרבי של החדר.
זהו הדין גם לגבי מריחת לק לציפורניים, או התקנת ציפורניים מלאכותיות. כדאי להדגיש כי במהלך ההריון ציפורניים עשויות לגדול בקצב מהיר מהרגיל, ולכן יתכן שלא תצטרכי כלל בניה מלאכותית במהלך חודשי ההריון.
לגבי הסרת שיער בגוף, מאחר שהתכשירים הכימיים להסרת שיער עלולים להכיל כימיקלים שונים, מומלץ שלא להשתמש בהם במהלך חודשי ההריון, אלא בשעווה. ההסתייגות היחידה במקרה זה היא לגבי נשים הסובלות מדליות ברגליים, אצלן הסרת שיער בשעווה אינה מומלצת. בטיחותם של טיפולי לייזר להסרת שיער במהלך ההריון אינה ידועה. טיפולי אלקטרוליזה ('מחט חשמלית') אינם רצויים מאחר שהם כרוכים בהעברת זרם חשמלי ועלולים לסכן את העובר.